Re-klam-a

11.04.2021

"Re-klam-a"

Přemýšleli jste někdy nad tím, jaké kosmetické produkty si kupujete a kde? Co vás přesvědčí o jeho koupi? Je to reklama, kamarádka, prodavačka nebo třeba jen líbivý obal či cena? 

Tento článek bude ode mě tentokrát spíš k zamyšlení, ne ke konkrétním produktům. 

Spousta žen totiž kolikrát ani neví, proč si kupuje tolik, mnohdy i zbytečných věcí, které pak má v koupelně někdy i roky. Já ale většinou slýchám "kamarádka to má taky a nebo je na to velká reklama, tak to bude určitě dobrý. 

Pojďte si uvědomit, kolik kosmetických produktů za den běžně použijete od rána do večera. Já jich napočítala zhruba 17. 
- zubní pasta
- sprchový gel
- gel na intimní hygienu
- tělové mléko
- pleťová voda
- krém
- dekorativní kosmetika (cca 7 produktů)
- deodorant
- lak na vlasy
- krém na ruce
- šampon
- kondicionér
- odličovací produkt
- noční krém
- oční krém
- balzám na rty
- krém na nohy

Toto jsou produkty, které běžně používáme. To není úplně málo, že. A teď si vezměte, že každý produkt je více či méně "obohacen" koktejlem různých syntetických látek. Jelikož jsou tyto produkty prodávány do obchodních řetězců, kde jsou vystaveny teplu a světlu, mnohdy i několik dlouhých měsíců, tak musí být zakonzervovány, jinak by se zkazily. Reklamy vám řeknou, že jsou v produktech výtažky z bylin, aloe vera, arganový olej a další, jenže pokud byste se pořádně podívaly a prozkoumaly složení, tak zjistíte, že to aloe vera vidělo možná tak z dálky a nebo ho je obsaženo v produktu pouhé desetiny procent. 

A tady bych položila otázku! Proč máte potřebu být zásobovány takovým množstvím a tak nekvalitními produkty, které často ani nevyužijete? Co vás k tomu nabádá, kde se bere to nutkání koupit další a další produkt. REKLAMA!!! Ano, je to reklama. A má velký vliv. Většinou jsou to nadnárodní společnosti, kterým nejde o to, co koncový uživatel na sebe dává za chemický koktejl, jde jim jen o to, prodat co nejvíce. Ale to, že tyto produkty nemají nic společného s účinky, to už je nezajímá. Oni chtějí hlavně levně vyrobit a draze prodat. A to se jim daří. Proč malé firmy nejsou tak vidět? Protože nemají sponzory, kteří by jim dávaly peníze do reklam. A proto se v reklamách tyto značky neobjevují. 

Pojďme si uvědomit ještě jednu věc. 

Kolik se vyrobilo produktů jako jsou šampony, krémy, krémy na ruce, produktů, které mají stále lepší složení. A fungují? Moc ne, co.... Kdybychom měli věřit všem těm reklamám, tak by všechny ženy měly krásné, zdravé, dlouhé vlasy, bez roztřepených konečků, pleť bychom měli jako mimino, bez vrásek, nikdy bychom neměly suché ruce a tak bych mohla pokračovat dál a dál. Já sama jsem si musela přijít na to, co chci a nechci používat, jak se o sebe starat. Před pár lety jsem přestala kupovat tyto chemické koktejly zvané "kosmetika" a teď jsem za to opravdu ráda. A některé problémy, které jsem se svou kůží, vlasy dříve řešila, tak po přechodu na přírodní kosmetiku vymizely. Chce to čas. 

Třeba také za čas přestanete věřit všemu, co vidíte v reklamách.